maandag 1 oktober 2012

Nederland op 1 na slechtst geklede land van Europa

Dresscoach Astrid
Dresscoach Astrid Dinnissen is fashion addict, kledingadviseur en kapster. Menig vrouw is door Astrid gaat na een ´dagje Astrid´ voorgoed top gekleed en heeft een boost aan positieve energie. Ze blogt ook en deze blogpost moet je lezen...

'Waar een dagje Efteling al dan niet goed voor is…'
Los van het zien van die blijde kindersmoeltjes waarvoor ik naar een ‘pret’park ga heb ik me ook weer kostelijk vermaakt over het feit hoe de Nederlandse vrouw (en man) zich pretparkwaardig okay hebben bevonden 's ochtends voor de spiegel. Ik weet als geen ander hoe de meeste ochtenden verlopen als mama van drie, en dat het al een kunst op zich is om allemaal gepoetst, gevoed, aangekleed en wel op afgesproken tijd vertrek klaar te zijn, dus laat staan ‘stijl technisch’ verantwoord. Maar dat terzijde…

Onlangs scoorde Nederland tweede als slechtst geklede land, bleek uit onderzoek van Skyscanner een zoek site voor vliegreizen,  onder 12.000 respondenten. Na vandaag verrast me dat opnieuw niet.

Best geklede landen                  Slechts geklede landen

-Italie                                                    -Rusland
-Spanje                                                 -Nederland
-Frankrijk                                             -Turkije
-Groot-Britannie                                   -Duitsland
-Denemarken                                       -Zweden

Uiteraard hoef je niet als een sprookjesprinses te schreden door het Land van Laaf en op je beste best op je kop in de Python te hangen maar wat een kleding missers heb ik weer voorbij zien komen. En daarmee bedoel ik kleding die je figuur NIET ten goede komen, los van smaak en stijl, maar door het accent te leggen op plaatsen waar je het juist NIET wilt hebben.

Het koste me dan ook enige moeite om met name de (witte) leggings, spijkerrokjes, vormloze regen/wind jacks, te kleine BH’s en slips, complete sportschool outfits, riemen om vollere buiken en te korte (wellicht gekrompen) broeken niet te proppen in de afval mond van Holle Bolle Gijs……Dank u wel.

Maar ik ben geen Modepolitie en dat ambieer ik ook niet. Uit ervaring weet ik dat de meeste dames het lastig vinden. Simpelweg niet weten wat het beste bij ze past en vaak denken met allerlei toeters en bellen hun ‘probleem zones’ te verdoezelen. Niet wetende dat juist daar dan de aandacht op gevestigd wordt.
Vaak volstaat een kleine verandering al voor een groots effect. Daarom geloof ik dat er nog wat eer te behalen valt en daar help ik graag bij! Vind jij het ook lastig om de juiste kledingstukken voor jou te vinden?
Boek dan een kleding en stijladvies en de eerste krijgt van mij een Eftelingkaartje cadeau!

De volgende keer neuzen we rond in Euro Disneyland … eens kijken of we de Fransen van hun derde plekje kunnen stoten!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten