woensdag 26 september 2012

Kan dit nog wel op mijn leeftijd? Dresscoach geeft antwoord



Dresscoach Glancy
Meet Glancy van Elst, Dresscoach.
Vol stijlgevoel en eerlijk geeft zij dagelijks kledingadvies aan vele vrouwen. Hoe fijn is een kledingadvies van Glancy, met haar heerlijke enthousiasme en scherpe oog.

Deze blogpost van Glancy hoort thuis op Stijlgids, al is het alleen maar dat het een herkenbare vraag is voor vrouwen die ouder worden. De vraag ´kan dit nog wel op mijn leeftijd?´ kan gaan over korte rokjes, mouwloze truitjes, heftige kleuren, pittige prints, etc. Lees en enjoy!

Kan dit nog wel?

´Regelmatig krijg ik de vraag van vrouwen; ‘Kan dit nog wel op mijn leeftijd?
Dan hebben ze het bijvoorbeeld over een roklengte, een zogenaamde jonge kledingstijl of bepaalde (felle) kleuren.

Ik bepaal dat niet voor mensen en sterker nog niemand bepaalt dat voor jou!

Wie zijn wij om voor een ander te bepalen wat wel of niet kan?! Dit is iets subjectiefs.
Ik kan natuurlijk wel advies geven over wat mooi of mooier bij iemand staat, maar over wat wel/niet kan op een bepaalde leeftijd laat ik me niet uit.

Jij en alleen jij bepaalt waar jij je prettig in voelt!

Natuurlijk vinden andere mensen er van alles van maar dat is niet belangrijk, wat mij betreft. Als jij je op je vijftigste nog lekker voelt in een minirok dan moet je dat vooral doen. Het gaat om jouw gevoel.

Ik herken de vraag stiekem wel.
Omdat ik zo’n kleintje ben staat bijvoorbeeld een kort rokje/jurkje mij het best, omdat het zo lijkt of mijn benen (optisch) langer zijn, maar ik voel me hier ook niet altijd even prettig meer in, ook al ben ik nog langgggg geen vijftig natuurlijk…
In de zomer zie je mij dit dus ook niet dragen maar in de winter met een dikke maillot eronder kan het prima, vind ik zelf.

Of laatst, had ik een lichtroze skinny aan en toen zei mijn dochter;
‘Mam, die broek kan ECHT niet hoor, die heeft mijn vriendin op ook!’
Zet je toch aan het denken.
Voelde me opeens ook niet lekker in die broek, waar al twijfel over was overigens, dus vervolgens ligt hij nu op de ‘moet-weg-stapel’. Prima. Leuk voor een ander, niet voor mij.

Volgens mij is het het belangrijkste dat je aantrekt waar jij je prettig in voelt. Als je dat doet dan zul je dat ook uitstralen, los van leeftijd, en ben je altijd op je mooist!´

Geen opmerkingen:

Een reactie posten